• De goedkoopste van Nederland!
  • Betaald = binnen 5 minuten in huis!
  • OPEN 24/7

Algemeen

1. Wissel je code in op een PC of Tablet.
Het komt echt heel vaak voor dat er problemen ontstaan bij het activeren van een digitale code op een Xbox console. 
- Wij adviseren daarom je nadrukkelijk om de code niet op je Xbox Console te activeren, maar online in te wisselen met een PC of Tablet. Weet je niet ( meer ) hoe je dit doet? Kijk dan even op onze pagina Handleidingen.

2. Zet je Xbox console even helemaal uit.
- Log uit je account en sluit je spelcomputer af. Zet je Xbox console uit en haal even de stekker uit het stopcontact. Start vervolgens je Xbox console weer op en probeer het daarna nog eens opnieuw.

3a. Je krijgt de foutmelding: code is al gebruikt / ingewisseld. 
Deze melding zien we heel erg vaak. Er is echter geen sprake van een code die al is gebruikt. Alle door XboxLiveKaarten.nl geleverde codes zijn gegarandeerd ongebruikt. Een code van Microsoft kan namelijk nooit twee keer uitgegeven worden aan twee verschillende klanten, aangezien de bestelde code(s) speciaal voor jou is gegenereerd ( aangemaakt) worden op het moment dat je een bestelling bij ons plaatst.  
- Je kunt dit probleem oplossen, door de code niet op je Xbox Console te activeren, maar online in te wisselen met een PC of Tablet. Weet je niet ( meer ) hoe je dit doet? Kijk dan even op onze pagina Handleidingen.
- Wordt je probleem met bovenstaande suggestie niet opgelost? Kijk dan bij oplossing 3b.

3b. Je krijgt de foutmelding: code is al gebruikt / ingewisseld. 
Als je deze foutmelding krijgt is het heel goed mogelijk dat je je code op een verkeerd account hebt geactiveerd. Vandaar dat je de melding krijgt dat je code al is gebruikt. Dat klopt in dat geval inderdaad; namelijk door jouzelf! Let er dus heel goed op dat je je code niet per ongeluk op een ander ( of vorig ) account activeert.
Het is heel vervelend maar je kunt hier helaas niets meer aan doen, aangezien je code inderdaad al is ingewisseld.

4. Je krijgt een melding dat je code niet overeenkomt met jouw land of regio.
Je krijgt deze foutmelding als je je Xbox niet op de Europese regio hebt ingesteld.
- Dit probleem wordt heel vaak opgelost door je code niet op je Xbox, maar online in te wisselen met een PC of Tablet. Weet je niet ( meer ) hoe je dit moet doen? Ga dan even naar onze pagina Handleidingen.

5. Je krijgt de melding dat je een foute code hebt ontvangen.
De door XboxLiveKaarten.nl geleverde digitale codes zijn zijn rechtstreeks afkomstig van onze partner Microsoft B.V. en worden middels een beveiligde datalijn aan ons geleverd. Deze kunnen dus in geen enkel geval fouten bevatten!
- Controleer dus nog even goed of je de code goed hebt overgenomen en juist hebt ingevoerd. 
- Dit probleem wordt ook heel vaak opgelost door je code niet op je Xbox, maar online in te wisselen met een PC of Tablet. Weet je niet ( meer ) hoe je dit doet? Ga dan even naar onze pagina Handleidingen.

6. Als je een andere fout -of status code hebt ontvangen.
Heb je een andere dan de hierboven beschreven foutmelding ontvangen, kijk dan even op de foutmelding support pagina van Xbox.

7. Geen oplossing voor je probleem gevonden?
Als geen van bovengenoemde suggesties een oplossing heeft geboden voor je probleem, dan gaat er iets niet goed in je account. Let op: dergelijke storingen kunnen zomaar uit het niets, zonder dat je daar wat aan kunt doen, optreden. Zelfs al heb je een paar weken, dagen of zelfs maar een paar minuten geleden een code wel succesvol ingewisseld!
- Hiervoor moet er wel iemand in je account meekijken om te kunnen zien wat er aan de hand is. Wij kunnen en mogen jammer genoeg niet in jouw account kijken om je verder te helpen. Dat is ook vanwege privacy reden niet toegestaan door de overheid. De helpdesk medewerkers van Microsoft / Xbox gelukkig wel. Zij kunnen en mogen wel direct in je account kijken om te zien wat er niet goed gaat. 

Let op : als er geen oplossing door Microsoft / Xbox wordt geboden, wil je dan zo vriendelijk zijn, tijdens het gesprek met de Microsoft helpdeskmedewerker, het referentienummer van het gesprek op te vragen en aan ons door te mailen? Wij willen er namelijk absoluut zeker van zijn dat je goed wordt geholpen en dat jouw probleem te alle tijden wordt opgelost!

Informatie Microsoft / Xbox Support:
Ga hier naar de Xbox Support pagina.

Telefonische ondersteuning
Maandag t/m vrijdag: 9:00 - 17:30.
Zaterdag en zondag gesloten.

Online chatten
Maandag t/m vrijdag: 9:00 - 18:00.
Zaterdag en zondag gesloten.

 

Foutmelding en Status codes